preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Petar Zrinski" Čabar

Login
Korisni linkovi

UPISI U SREDNJU ŠKOLU


E-lektira


Ministarstvo znanosti,
obrazovanja i športa


Agencija za odgoj
i obrazovanje


Sustav za upravljanje standardiziranim
skupinama podataka

Portal za škole
MOJA ŠKOLA - EKO-ŠKOLA


Muzej grada Rijeke
Priloženi dokumenti:
CCF23052016 00000.jpg

Oglasna ploča
CARNet
Sigurnost na mreži

Kroz nastavu informatike i drugih predmeta promičemo sigurno ponašanje na mreži i na internetu.

Pet za net

CSI - Centar za sigurniji internet

Pošaljite nam e-mail

Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 2. 2012.

Ukupno: 411176
Danas: 16
Mali ekolozi
Video uradci ekologa
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Grad Čabar

Priloženi dokumenti:
Svjetski dan citanja naglas.docx

Učenički radovi

Virtualna šetnja galerijom Vilima Svečnjaka u Čabru

(Autorica: Nives Urh)


Jan Kocet i Matej Košmrl: TrashGO - 2. mjesto na državnom Infokupu 2017.

6. razred PŠ Gerovo - Trening životnih vještina (Križaljke)

Priloženi dokumenti:
TrashGO.exe
TZV krizaljke2018.pdf

Novosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Državna smotra Projekt građanin 2015.
Autor: Ksenija Petelin, 26. 5. 2015.

U subotu, 23.5.2015. naši učenici: Dea Turk, Mateo Kovač i Leon Troha nastupili su na državnoj smotri u Zagrebu, PROJEKT GRAĐANIN u skopu odgoja i obrazovanja za građansku odgovornost i ljudska prava u pratnji mentorice Ksenije Petelin.


Aktivniji dan za bolji san

Cilj: Promicanje važnosti odmora i kvalitetnog sna kod tinejdžera

Voditeljica projekta: Ksenija Petelin, prof.

Učenici: 8. razred: Lea Žagar, Dea Turk, Mateo Kovač, Leon Troha i Kevin Jašarević

 

Izbor i istraživanje problema

Problemom smo se počeli baviti na temelju vlastitog iskustva povezanog s  umorom koji osjećamo pri  jutarnjem dolasku u školu.

Spavanje je jedna od osnovnih bioloških potreba prijeko potrebna našem organizmu. Stručnjaci kažu da pubertet mijenja ritam spavanja kod adolescenata. To dovode u vezu s lučenjem hormona melatonina  koji povezuju sa spavanjem. Bez obzira na promjene navika spavanja, tinejdžerima treba više sna nego odraslima. U većini istraživanja smatra se da prosječnim tinejdžerima dnevno treba između 8 i 9 sati sna, a neki se stručnjaci s time se ne slažu i ističu da im je potrebno i više sna.

Mnoga istraživanja, posebice američka, dokazuju da tinejdžeri spavaju puno manje nego što im je potrebno, te umor i neispavanost povezuju s agresivnošću kod učenika, čestim promjenama raspoloženja, slabom koncentracijom i pamćenjem, lošim školskim uspjehom i zdravstvenim teškoćama.

Kako bismo uvidjeli koliko je problem prisutan i imamo li objektivnih temelja  za nastavak rada na našem projektu, proveli smo anketu među učenicima osnovne i srednje škole, roditeljima i učiteljima.

Dobiveni rezultati koje smo dobili ukazuju da  33% učenika osnovne škole u prosjeku dnevno spava između 8 i 9 sati, što je prihvatljivo. Zabrinjavajući je podatak koji ukazuje da 28% učenika osnovne škole spava manje od 7 do 8 sati , a posebice 14% onih koji spavaju manje od 7 sati dnevno. Problem je još izraženiji kod učenika srednje škole. Od 8 do 9 sati dnevno spava svega 14% učenika, između 7 i 8 sati 30%, dok najveći broj srednjoškolaca, njih 38%,  izjavljuje da spavaju manje od 7 sati, a čak 8% čak manje od 6 sati dnevno. Iz podataka je vidljivo da se problem povećava s porastom kronološke dobi učenika. Tijekom vikenda najviše ispitanih učenika osnovne i srednje škole spava duže, ali smo uočili velike individualne razlike. 64% učenika osnovne škole i 75% učenika srednje škole izjavljuje da se često osjećaju umornima pri jutarnjem dolasku u školu.

Pitanja vezana uz vrijeme spavanja i umor pri jutarnjem dolasku u školu postavili smo i roditeljima. Najviše roditelja učenika osnovne škole, njih 60% ,smatra da njihova djeca spavaju između 7 i 8 sati, dok čak 67% roditelja učenika srednje škola smatra da njihova djeca također spavaju između 7 i 8 sati, dok učenici sami izjavljuju da spavaju manje. 90% roditelja učenika osnovne škole i 67% roditelja učenika srednje škole smatra da se njihova djeca ponekad osjećaju umorno pri jutarnjem dolasku u školu, dok  33% roditelja srednjoškolaca smatra da se to događa često.

Iz upitnika koji su nam popunili učitelji saznali smo da 75% učitelja osnovne škole ponekad primjećuje umor i neispavanost kod učenika tijekom jutarnje nastave, a 44% učitelja srednje škole primjećuje često. 

Rezultati provedenih istraživanja ukazuju da problem postoji, bez obzira na Konvenciju o pravima djeteta, koja štiti naše temeljno pravo na odmor. Zbog nedovoljne osviještenosti o važnosti sna i odmora veliki broj tinejdžera ne spava dovoljno i ugrožava svoje zdravlje.

Moguća rješenja problema

Učenici su analizirali pozitivne i negativne strane politika. Prvo rješenje odnosilo se  na jutarnje vježbanje,drugo na pomicanje početka nastave, a treće na osvještavanju o važnosti problema informiranjem.

 

Najbolji pristup rješenju problema

Problem kojim se bavimo izuzetno je složen jer na naše ponašanje utječe mnogo čimbenika. Osim toga postoje i velike individualne razlike. Imajući sve to na umu kreirali smo našu politiku.

Našim istraživanjem dobili smo podatke da se 50% učenika osnovne škole 1-2 sata dnevno umjereno bavi nekom tjelesnom aktivnošću, što je zadovoljavajuće. 36% ispitanih učenika bavi se sportskim aktivnostima više od 2 sata dnevno. Zabrinjavajući  je podatak koji govori da se 14% učenika sportskim aktivnostima bavi manje od 1 sat dnevno. Rezultati vezani uz sportske aktivnosti učenika srednje škole ukazuju na činjenicu da se učenici srednje škole puno manje bave tjelesnim aktivnostima,  čak 39% učenika tjelesnom aktivnošću bavi se manje od 1 sat dnevno, dok se u granicama prihvatljivog, 1-2 sata dnevno, bavi 35% učenika srednje škole.

Razmatrajući te podatke i njihovu povezanost s problemom kojim se bavimo opredijelili smo se za politiku koja potiče jutarnje vježbanje. Uz malo truda možemo ga uvrstiti u svoju svakodnevnicu. Vježbanje možemo na mnogo načina učiniti zabavnim i raznolikim, a samo 10-tak minuta svakodnevnog jutarnjeg vježbanja donosi nam svježinu, kvalitetniji rad metabolizma, bistrije razmišljanje, bolju koncentraciju i pripremljenost za nastavu. Na ostvarenje ove politike možemo osobno utjecati. Provođenjem jutarnjeg vježbanja 10 minuta prije početka nastave  potaknut ćemo sebe i druge učenike na aktivnost. Umjerena tjelesna aktivnost izuzetno je dobra i dugoročno može pozitivno utjecati na naše zdravlje i kvalitetan san.

 Iz provedenog istraživanja saznali smo da 50% učenika srednje škole prije spavanja  surfa internetom, dok 43% učenika osnovne škole izjavljuju da prije spavanja gledaju televizijski program. Istraživanja koje smo pročitali govore o tome da ćemo ako se prije spavanja bavimo aktivnostima koje nas lučenjem adrenalina  razbuđuju, teže zaspati, a osim toga puno se govori i o štetnosti elektromagnetskog zračenja iz različitih elektroničkih naprava koje učenici imaju u svojim sobama. Mnoga istraživanja potiču čitanje prije spavanja, a tom se aktivnošću bavi svega 4% ispitanih učenika. Osim navika vezanih uz korištenje tehnike važno je dobro znati organizirati svoje vrijeme. Ako se aktivnosti vezane uz školske i druge obveze dobro rasporede, veće su šanse da ćemo ranije otići na spavanje.

Kako bismo osvijestili problem te učenicima i roditeljima ukazali na važnost odmora i kvalitetnog sna, potreban kako bismo bili aktivniji i odmorniji  tijekom dana, opredijelili smo se za politiku „Informiraj se i budi svoj“. Kad si odmoran i naspavan, spremniji si za nove izazove i pružaš sebi priliku da se u javi ostvari neki neostvareni san.

Plan djelovanja

 

Razgovarali smo s Barbarom Ožbolt, profesoricom tjelesne i zdravstvene kulture,koja nas je uputila u pravilne način vježbanja.
Razgovarali smo s profesoricom Marino Hrga-Arh, razrednicom, koja će nam pomoći oko organizacije jutarnjeg vježbanja i voditeljicom dežurstva učitelja profesoricom Sanjom Janeš.
O svim aktivnostima izvijestili smo profesora Ivana Kvesića, ravnatelja škole.
Održali smo sastanak s predstavnicima Vijeća učenika i upoznali ih s našim projektom.
Napravili smo plan i raspored jutarnjeg vježbanja te započeli s vježbanjem 10 minuta prije početka nastave.
Proveli smo intervju s učenicima o tome kako im se sviđaju promjene koje smo unijeli u jutarnje vježbanje i dobili pozitivne povratne informacije.
Izradili smo straničnike na kojima smo predstavili naš projekt.
Putem društvenih mreža našim smo prijateljima ukazali na problem i njegove posljedice.
Projekt planiramo predstaviti učenicima, roditeljima i učiteljima.
Planiramo promicati važnost tjelesne aktivnosti i kretanja te organizirati izlete i pješačenja, u dogovoru s našim učiteljima, roditeljima i članovima planinarskog društva.

 

Ostvareni rezultati

Učenici su radom na projektu usvajali i uvježbavali komunikacijske i socijalne vještine te kritičko mišljenje. Kroz konkretne aktivnost stjecali smo nove spoznaje o  sebi, svojim navikama i važnosti vlastite odgovornosti prema svom zdravlju.

 

Projekt je bio predstavljen

S projektom su upoznati učenici, učitelji, roditelji i lokalna zajednica. Projekt je predstavljen u  emisiji radija Gorski kotar, Novom listu, Školskim novinama, Učeničkom listu „Mladi Goran“ i internetskoj stranici škole.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju